Avem dreptul să visăm la normalitate după COVID-19

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

“Avem dreptul de a visa, dreptul de a crede că mai există ceva după coronavirus” sunt cuvintele care mi-au atras atenția într-un newsfeed deja suprasaturat de statistici, știri legate de pandemie, #challenge-uri cu poze din alte vremuri sau articole despre cum să lucrezi de acasă.

Raliurile m-au învățat că după un accident este esențial să te întorci cât mai repede la volan. Întoarcerea cât mai rapidă la normalitate este un deziderat care pare că ne unește în această perioadă dificilă, când #StămAcasă în încercarea de a limita răspândirea coronavirusului. Totuși, constat cu mâhnire că manipularea sau trunchierea informațiilor este la modă și acum, când totul pare acaparat de jocurile politice dinaintea alegerilor.

Competițiile auto nu fac, din păcate, excepție: știrea cum că Primăria Mangalia alocă câteva zeci de mii de euro pentru organizarea unei competiții auto a explodat la nivel național, după ce achiziția a fost înregistrată în SEAP. Ce nu s-a spus însă este faptul că evenimentul în discuție, Super Rally Mangalia, este programat pentru 8-9 mai și, la momentul actual (29 martie) există încă o probabilitate să se țină. În cazul în care nu se va putea organiza la data stabilită inițial, va fi reprogramat la o dată agreată ulterior cu toți cei implicați, cum se întâmplă cu toate competițiile automobilistice care trebuiau să se desfășoare în aprilie – așa cum anunță și FRAS într-un comunicat. Cum e firesc, nu se pune problema plății acestei sume în cazul în care competiția nu se mai ține – pur și simplu, înregistrarea lui în SEAP este parte din procedura agreată pentru ca acest eveniment să se poată țină cândva în 2020. 

Înțeleg foarte bine cum corupția ucide și acest articol nu este nicidecum o apologie a faptelor cel puțin dubioase din ultima vreme. Însă cred că este important să ne informăm înainte să arătăm cu degetul, compromițând proiecte la care oamenii muncesc de ani de zile! Va exista viață și după COVID și suntem toți datori să ne ajutăm unii pe ceilalți să ne repunem pe picioare. Iar asta o facem doar dacă avem toată informația la dispoziție și dacă ne pasă cu adevărat.

Proiecte precum Campionatul Național de Super Rally, introdus în România în 2018 de organizatorul Mihai Leu, necesită o planificare complexă care se întinde pe câteva luni spre un an. Ca orice competiție sportivă de amploare, ea depinde de parteneri, de calendarul competițional, de autoritățile locale (pentru că presupune “blocarea” unei părți a orașului și asigurarea unor condiții de desfășurare în siguranță) și de sportivi.

Mie, ca pilot și ca pasionată de mașini, mi se pare excelent faptul că oamenii pot avea o zi pe an contact direct cu motorsportul – copiii pot vedea un alt tip de sport și spectatori de toate vârstele înțeleg că pasiunea pentru viteză trebuie exprimată doar într-un cadru organizat și sigur. În plus, orice competiție aduce implicit câștiguri la bugetul local – zeci de sportivi și echipele lor vin în oraș unde plătesc cazare, mâncare și alte servicii, iar presa promovează implicit orașul prin materialele difuzate despre competiția respectivă.

Acestea fiind spuse, vreau să închei acest articol într-o notă pozitivă, de aceea i-am întrebat pe cei implicați în Super Rally Mangalia cum se pregătesc în această criză pentru revenirea la normalitate și de ce este important să ne păstrăm, pe cât posibil, proiectele începute pentru 2020. 

Iată ce crede Mihai Leu despre situația prin care trece motorsportul românesc acum: “Cred categoric că anul acesta va fi unul extrem de greu din mai multe puncte de vedere: sănătatea e cea mai importantă și nu îi arde nimănui de alte activități. În același timp, trebuie să ne gândim că viața merge înainte și nu poți să te oprești, trebuie să îți continui proiectele începute și să cauți soluții pentru a merge mai departe.

Vor fi și probleme economice și nu cred că vor putea fi reprogramate toate etapele pentru că nu știm cât timp ne rămâne anul acesta, dar trebuie să fim cât mai uniți. Dacă am colabora mai mult între noi am putea să găsim tot ce are nevoie lumea din sportul cu motor, să trecem anul cu bine. Chiar dacă sunt mai puține etape, e important să fie cât mai bune și mediatizarea sportului cu motor pe canalele TV să fie pe măsură.”

Și Emil Ghinea, pilotul din Mangalia care este “autorul moral” al evenimentului Super Rally Mangalia, mi-a scris următoarele cuvinte în completarea postării lui de pe facebook: “Important este să fim optimiști si să sperăm că se va termina mai repede nebunia asta cu virusul și vom putea reveni cât mai repede la normal și la curse, acolo unde nouă ne place foarte mult. Eu am pasiunea și bucuria de a-mi pregăti singur mașinile de curse. Îmi împart timpul cu munca la garaj și cu fetele mele, iar pentru mine și familia mea motorsportul a devenit un mod de viață.”

Așa cum a subliniat și Mihai Leu, cred că toți cei implicați în motorsport suntem de acord că orice buget alocat competițiilor de către instituțiile locale poate fi redistribuit imediat spitalelor, dacă situația o va cere. Însă cum am putea visa mai frumos începutul sezonului competițional, dacă nu odată cu sezonul estival, la Mangalia?

Articole similare

Tradiția schimbării anvelopelor de vară

Doar nu credeați că trec de la anvelopele de iarnă la cele de vară doar în funcție de prognoza meteo? Pentru că noi, oamenii din …

Experiența Mokka de ziua mea

Când am fost invitată să particip două zile la Opel Mokka Experience nu știam la ce să mă aștept. Nu pentru că îmi displăcea ideea …

Un nou capitol: emoticar.ro devine cristianaoprea.ro

Acum 6 ani începeam să scriu despre mașinile familiei, căutând o evadare din arhitectura pe care o studiam pe atunci la Mincu. Mi-a plăcut să …

Christmas Gift Guide 2020

Dacă până acum nu prea am mai exagerat cu shoppingul because race car, anul acesta pandemia m-a făcut să fiu și mai atentă cu bugetele. …