În luna februarie am avut ocazia să evadez din oraș o săptămână și să mă bucur de peisajul montan din zona Sibiului în ultimele săptămâni de iarnă. Iar alături de mine am avut cel mai de nădejde companion: Skoda Octavia Scout.
În această călătorie am vrut să scap de griji ca să mă pot profita din plin de muzică bună, de vreme și de peisajele superbe. Pur și simplu nu mi-am dorit să caut thrill, ci să mă bucur de lucrurile simple.
Totuși în aventura asta m-am simțit ca un personaj cutezător de basm, ghidată de calul meu alb pe care îl voi porecli de dragul amuzamentului acestui articol Mister Scout.
Peisajul din zona satului Arpaș este magic, cu drumuri forestiere ascunse, un soare cu dinți ce strălucește de dincolo de Făgăraș și un sentiment de entuziasm înghețat în aer.
Mister Scout este invincibil. Plecând dis de dimineață de la cabană, zăpada înghețată a scrâșnit sub anvelopele Nokian 17” și, fără nicio piedică, am fost primii care s-au aventurat pe drumul înzăpezit de furtuna de zăpadă din noaptea precedentă.
Interiorul mașinii este extrem de confortabil și de spațios. Știi sentimentul ăla enervant pe care îl ai iarna când ești acoperit de sute de straturi de haine, iar atunci când intri în mașină totul pare mult mai mic? Ei bine, eu nu. Am avut cu mine poșeta, geanta cu aparatul foto și lentilele, sticle cu apă și tot felul de snaks-uri, toate găsindu-și locul cu ușurință în zona din față.
Situația este următoarea: atunci când fotografiezi mașini pe vreme rea inevitabil intri și ieși din mașină, înghețând de frig pentru că te-ai gândit că ar fi interesantă o poză trasă din genunchi sau chiar întins pe zăpadă, toate astea în căutarea cadrului perfect. Dar încă o dată Mister Scout m-a salvat, scăpându-mă de o răceală altfel inevitabilă, mulțumită sistemului bi-climatronic performant și a scaunelor încălzite, care îți garantează dezghețare imediat ce te întorci în „șa”.
Performanța lui Mister Scout a fost testată în condiții climatice aprige: pe timp de noapte, pe o furtună de zăpadă între Brașov și Sibiu. Mister Scout se simte foarte sigur cu motorului 2.0 TDI, 4 cilindri turbodiesel cu 150 CP. Robustețea e datorată și faptului că are garda puțin mai înaltă decât o Octavia obișnuită, mai exact cu 3,3 cm, și bineînțeles și tracțiunii integrale.
Deoarece drumul a fost greoi, cu foarte multă zăpadă pe carosabilul care oricum era slab marcat, caracteristicile pe care le-am apreciat cel mai mult au fost luminile de drum echipate cu lămpi bi-xenon și sistemul de spălare a acestora, echipare ce a îmbunătățit semnificativ vizibilitatea la volan. Chiar și așa, cu toți consumatorii de confort porniți (aer condiționat, încălzire în oglinzile laterale, încălzire în scaune) consumul mediu obținut a fost de doar 5.8l/100km.
În ceea ce privește imaginea cred că accentul negru dat de bara față și de bara spate îi oferă lui Mister Scout un aspect mult mai fioros, cu tentă de off-road ce îi completează cu succes versatilitatea. Mister Scout cu o personalitate mult mai aventuroasă decât o Mrs. Skoda, potrivită pentru cei dintre voi pasionați de sport și activități în natură.
Mister Scout îndeplinește multe cerințe. Este o mașină spațioasă ce oferă dotări utile pentru familii și călătorii lungi, iar consumul mic de combustibil o face potrivită pentru utilizarea zi de zi, în oraș.
Dacă te gândești să îți cumperi un SUV însă nu ești convins încă de modele disponibile pe piață într-un buget decent, te invit să încerci și Skoda Octavia Scout. S-ar putea să te surprindă și să fie acel „altceva” pe care îl căutai fără să știi: un fel de cal alb de basm, asta bineînțeles considerând că tu ești călătorul neînfricat. Fiecare cu povestea lui, nu?