15 highlights din 2019

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

Pentru că e final de an și de deceniu, am adunat mai jos 15 momente marcante din al meu 2019 – toate sunt pe benzină: lecții din motorsport, mașini cu poveste, realizări și proiecte frumoase la care am luat parte.

15. Ambasador Walero

Primul highlight din 2019 este faptul că am devenit parte din familia Walero, chiar în ianuarie 2019. Nominalizarea mea ca unul dintre ambasadori este unul dintre cele mai importante momente ale carierei, pentru că reprezintă recunoașterea eforturilor de a promova motorsportul într-un mod relevant și autentic. Toți cei din echipă chiar știu cum să #GetTheEdge și sunt foarte norocoasă să pot folosi cele mai bune echipamente de curse – cu siguranță au fost un avantaj în timpul raliurilor și abia aștept să văd ce urmează. #WeAreWalero

14. Lansarea platformei Femei în Motorsport

Inspirată de ce am învățat despre conceptul Women in Motorsport în deplasările mele în afara țării, am decis să iau inițiativa în propriile mâini. Așadar, pe 1 martie 2019 am lansat Femei în Motorsport – o platformă dedicată promovării tuturor femeilor implicate în automobilismul și motociclismul românesc. FIM respectă direcțiile de dezvoltare ale comisiei FIA – Women in Motorsport și sper să ne aducă mai aproape de comunitatea internațională, de la care putem învăța și afla noutățile din sport.

13. Primul meu salon internațional auto

Următoarea oprire pe 2019 a fost Geneva Auto Show, la final de martie. Întotdeauna i-am admirat pe colegii jurnaliști care vizitau cele mai cool locuri la invitația brandurilor auto. Așa că am decis să îmi cumpăr singură bilete de avion, mi-am rezervat un apartament pe Airbnb și am plecat la Geneva pentru primul meu salon auto internațional din afara României – powered by Emoticar & mama. A fost ca în Disneyland pentru mașiniști, după cum puteți vedea. E cu siguranță o experiențîă pe care vreau să o repet, data viitoare cu o abordare mai practică – am fost atât de fascinată de salon că nu am putut să scriu nimic pe blog despre tot ce am văzut acolo! :)) cam atât s-a putut ca jurnalist auto freelancer.

12. Primul meu podium

Prima mare realizare în motorsport pe 2019 s-a împlinit la începutul lunii Mai. Primul eveniment din calendarul campionatului național de raliuri a fost Raliul Argeșului – mai mult de jumătate s-a desfășurat pe Transfăgărășan, cel mai frumos drum din lume. Tot prin zonă este și “țara mea”, locul amintirilor din copilărie. Acum este și locul în care am câștigat primul meu podium: locul 2 în clasamentul general Cupa DACIA. Eu și Diana am devenit primul echipaj feminin care a urcat pe podiumul general în toți cei 13 ani de istorie a competiției monomarcă, care are peste 100 de evenimente din 2007 până în prezent. Îmi aduc aminte cum ceilalți piloți mă felicitau pentru ritm în regrupare – eram pe locul 3 general la Cupă. Eram atât de îngrijorată de faptul că o să slăbesc ritmul din cauza emoțiilor și a laudelor, încât nu am vorbit cu nimeni timp de 2 ore, când mi-am pus Headspace în căști. Pe ultima probă a mai abandonat cineva așa că ne-am trezit pe locul 2. Am avut de mers mai mult de o oră pe etapă până în parcul închis, însă nu ne-am bucurat până nu am dat carnetul în ultimul CO – pur și simplu nu voiam să riscăm nimic. Am recuperat însă la after-rally party…

11. Curs rapid de mecanică la Rally Sliven

O lecție importantă din sezonul 2019 a fost pentru mine “cursul” intensiv de mecanică pe care l-am luat, fără să vrem, la Rally Sliven, în Bulgaria. Ne-a cedat timoneria de vreo 4 sau 5 ori pe primele două probe speciale. Am reușit să o fixez cât să putem ajunge până în parcul de service, mergând doar în a 3-a. Cu toate astea, mai aveam de parcurs o probă specială, cea mai lungă (cum altfel) – 24 km doar în treapta a 3-a de viteză. Cu manichiura distrusă, sunt foarte mândră că am reușit să trecem peste provocarea asta cu bine și să terminăm raliul pe 4 la clasă.

10. Speaker la evenimente faine – TEDx & Sports Festival

2019 mi-a adus câteva oportunități grozave de a crește ca speaker la câteva evenimente foarte cool. Am avut ocazia să îmi spun povestea din motorsport la Sports Festival, unde am povestit împreună cu jurnalistul sportiv Andreea Giuclea despre ce înseamnă să fii femeie în sport în zilele noastre. Line-up-ul a fost impresionant: Darren Cahill, Chris Pfeiffer, Camelia Potec, Loredana Dinu sau Ciprian Marica sunt doar câțiva din ceilalți speakeri. A doua zi după ce m-am întors de la Rally Roma am povestit iar despre cum am ajuns de la arhitectură la raliuri la TEDx Bucharest Open Skies, Open Minds. Am fost pe scenă și la Feed Your Mind by Awake Festival, dar și la Women Empower Forum în Cluj-Napoca. Sunt super recunoscătoare pentru că toate aceste evenimente, împreună cu destul de multe apariții la TV, la radio sau în presă mă ajută să îmi împărtășesc povestea și cu oameni din afara comunității de motorsport, în speranța că voi inspira tinerii să aibă curajul să își urmeze visul. Mulțumesc tuturor celor implicați!

9. Antrenament mental și învățatul unui R2

Înapoi la raliuri, următorul pe listă este Raliul Perla Harghitei, care a fost un antrenament foarte bun pentru debutul nostru în Campionatul European de Raliuri, în săptămâna imediat următoare. Am ratat podiumul general Cupa Dacia cu doar 7.4 secunde, dar am învățat extrem de multe despre cât de sensibilă sunt uneori din punct de vedere mental și cât de puternică și concentrată ar trebui să fiu de fapt. Nu voi intra în detalii, dar cu siguranță sper că mi-am învățat lecția. Totuși, toată acea perioadă a fost frumoasă: îmi aduc aminte foarte clar primii kilometri la volanul Peugeot-ului 208 R2, după o cursă de viteză în coastă, apoi primele mele teste serioase cu el pe circuitul de la Târgu Secuiesc și, în final, alte teste chiar înainte de a pleca în Italia. După câteva luni în care mulți m-au descurajat spunându-mi că e prea devreme să concurez în european sau că pilotajul unui R2 e ca și cum aș învăța din nou să conduc, mi-am demonstrat că lucrurile stau cu totul altfel și m-am simțit mai puternică și mai încrezătoare ca niciodată. Poate că în final mi-am învățat lecția…

8. Expunerea mașinii de curse și copiloți invitați

Chiar dacă în vara asta am avut un program nebun cu 5 raliuri în 6 săptămâni din iunie-iulie, am avut câteva momente în care mașina mea de curse a putut fi admirată și la altfel de evenimente. Chiar dacă Sean D’Or este doar o mașină corectă pentru debut, este și va rămâne special pentru că m-a ajutat să cresc în pilotul de raliu care sunt astăzi. Am fost împreună la petrecerea A List Magazine din vară, când am adus din nou împreună fashionul și motorsportul împreună, după mai mulți ani de separare completă. În septembrie ne-am întors la Cluj în calitate de ambasador Women Rally, singurul campionat național de automobilism dedicat exclusiv femeilor.

Sunt foarte fericită de fiecare dată când întânesc oameni pasionați, dornici să afle mai multe despre motorsport și conducere defensivă, sau despre cum pot deveni șoferi mai buni și cum pot să își întreacă fricile la volan. Printre copiloții mei invitați din acest an se numără Mădălina Merca, Irina Rusu, Corina Caragea, Vladimir Drăghia. Dar cea mai valoroasă amintire este, desigur, cu mama, pe care a convins-o Diana să urce în mașina de curse, după 4 ani de “supravegheat” din exterior.

7. O perspectivă diferită – din scaunul copilotului

Sezonul acesta a fost și despre a învăța dintr-o nouă perspectivă: scaunul copilotului. Pentru că în 2019 mi-am construit o strategie pentru un buget aproape inexistent, am concurat doar în raliurile de asfalt. Așa că la Bacău și Brașov am fost “pe partea greșită” a mașinii de curse, dar sunt foarte fericită cu ce am descoperit: nu doar că (aproape) mi-a dispărut răul de mașină, dar chiar am fost utilă, pentru că simțeam și înțelegeam dinamica mașinii mult mai bine decât acum 4 ani (pentru cei dintre voi care nu știți, debutul meu în motorsport a fost în rol de copilot, dar am schimbat repede locurile). Mi-a plăcut în mod special să îl copilotez pe Victor Supuran la primul său raliu, pe macadamul de acasă. Chiar dacă ni s-a stricat mașina, am făcut tot ce am putut și cu siguranță au fost multe de învățat din toată experiența. Victor este unul dintre juniorii de urmărit în 2020, așadar țineți-l minte (și dacă puteți ajutați-l).
Am descoperit și raliurile de regularitate mulțumită lui Alex Filip care m-am invitat să îl copilotez la Sibiu Rally, unde am și câștigat clasa electricelor.

6. Am învățat când și de ce să iau o pauză

Raliul Sibiului a fost o mare lecție din sezonul 2019 – m-a învățat de ce este important să știi când să iei o pauză. Tocmai mă întorsesem de la Rally Roma și voiam să mai fac un ultim raliu de asfalt în Campionatul Național de Raliuri înainte de vacanța de vară, ca să demonstrez că “mi-am îmbunătățit pilotajul în ERC”. Realitatea a fost cu totul alta pentru că eram prea obosită și prea euforică după debutul nostru în Campionatul European pentrua avea un rezultat bun acasă. Am terminat pe locul 8 general în Cupa DACIA, cel mai prost rezultat de multă vreme. Îi datorez multe mulțumiri copilotului meu Andrei Hicea, care și-a păstrat simțul umorului și un vibe pozitiv în mașina de curse, chiar dacă eu am mers ca o cizmă. Trebuie să repetăm asta, dar mai rapid. :))

5. Mașini cool

Topul momentelor mele din 2019 nu sunt doar despre motorsport – sunt norocoasă să pot conduce tot felul de mașini cool pe cele mai frumoase drumuri din lume. #RomanianRoads by Automarket.ro powered by Michelin a fost fix despre asta: un grup de jurnaliști nebuni într-o excursie de 7 zile, cu 7 mașini faine, explorând cele mai spectaculoase drumuri din România. Mi-au plăcut toate, dar inima mea bate mai tare și acum când mă gândesc la Megane Trophy RS pe Transrarău sau la BMW Z4 pe Transalpina. Mă emoționesc și când mă gândesc la Skoda Kodiaq RS prin pasul Praid, pe proba specială – dar de data asta din motive diferite (colegii din excursie știu despre ce vorbesc).

4. Primul eveniment auto în calitate de trainer

Lista “premierelor” mele din auto pentru 2019 nu e nici măcar aproape de final: în septembrie am participat pentru prima dată la un eveniment în calitate de trainer. Probabil am demonstrat ceva de bine în ultimele luni, pentru că George Grigorescu a decis că poate să aibă încredere în mine să fiu în mașina de închidere a coloanei de la evenimentul L200 organizat pentru presă, cu ocazia lansării acestui nou model Mitsubishi. A fost o experiență drăguță și sunt întotdeauna recunoscătoare pentru cât de frumos se poartă colegii mei jurnaliști cu mine și pentru faptul că mă fac să mă simt în largul meu într-o lumel altfel văzută ca fiind “a bărbaților”.

3. Prima deplasare internațională ca jurnalist – noul VW Golf 8

Acum câteva săptămâni am fost invitată să merg cu Volkswagen în Portugalia pentru lansarea noului Golf 8. Așa cum a fost și în cazul #RomanianRoads, am fost extrem de fericită și entuziasmată pentru această oportunitate pentru că înseamnă că cineva chiar se bucură citindu-mi blogul, haha! Cum era de așteptat, întregul eveniment a fost cu maxim de răsfăț și cu o atenție incredibilă la detalii: tot hotelul era rezervat pentru noi, jurnaliștii, iar întreg spațiul – de la holuri, la lifturi, până la oglinzile din băi – era personalizat cu sloganul noului Golf 8 -“Life is exciting”.
Am avut șansa să conduc nu doar toate modelele de Golf 8, ci și toate celelalte generații de Gold de până atunci. A fost cu siguranță unul dintre cele mai importante momente ale carierei mele de până acum și mă motivează să muncesc și mai mult și să creez lucruri din ce în ce mai relevante. Mulțumesc VW!

2. Transilvania Rally – cea mai bună probă & ultimul raliu cu Sean D’Or

Înapoi pe modul de raliu, una dintre cele mai bune probe făcute la volanul lui Sean D’Or a fost Dângăul la vale în versiunea lungă, power stage-ul de la Transilvania Rally 2019. Am avut al 4-lea cel mai rapid timp din Cupa DACIA, 30.17km în 19:15,6 pe una dintre cele mai frumoase și provocatoare probe speciale din România. A fost superb, m-am simțit încrezătoare în mașină și în dictare, dar nu m-am simțit atât de rapidă sau la limită. Cred că niciodată până acum din 2017 nu am învățat să am încredere totală în al meu Sandero, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care am hotărât să îl vând. O să revin pe probele raliului meu preferat din România – mai rapidă, mai puternică și mai sexy (mă refer la mașină :)) ).

Acești ultimi 4 ani au fost o aventură frumoasă și nebună și întotdeuna voi prețui amintirile pe care mi le-am construit pilotându-l pe Sean D’Or. Cupa DACIA are și va avea un loc special în inima mea, pentru că este locul în care am debutat și apoi am crescut ca pilot de raliu. Dar a venit momentul să accept noi provocări, care cu siguranță îmi vor mări perspectivele și mă vor ajuta mai departe în drumul spre performanță.

Nimic din toate astea nu ar fi existat fără George Grigorescu, pilot, maestru al sportului în automobilism, “tatăl” Cupei DACIA și, cel mai important, mentorul meu. Cu toate momentele mele, mai bune și mai rele, m-ai crescut până aici și ai avut încredere în mine chiar și atunci când eu nu mai vedeam luminița de la capătul tunelului – iar asta este neprețuit! Nu cred că există om mai dedicat tinerilor din motorsportul românesc decât GG și știu cât de mulți îi datorăm lui debutul…Mulțumesc!

De asemenea vă mulțumesc, prieteni și colegi piloți, pentru toate încurajările și pentru toată susținerea din acești ani, pentru competiția constructivă și fairplay – în familia Cupei DACIA am învățat că o strângere de mână și respectul colegilor poate fi mai valoroasă decât cupa de la finalul raliului – mulțumesc Dragoș Popa pentru acel moment de la Raliul Iașului 2017.
Abia aștept să văd ce îmi aduce 2020!

1. Rally di Roma Capitale – debutul în Campionatul European de Raliuri

ACEL moment din 2019: ultima postare din seria celor 15, dar prima în ordinea importanței. 2019 va rămâne anul în care eu și Diana am mai scris o pagină în istoria motorsportului românesc, devenind primul echipaj feminin românesc care a concurat în Campionatul European de Raliuri FIA ERC. Nu doar că am debutat la acest nivel competițional, dar am și câștigat maximul de puncte în ERC Ladies Trophy la Rally di Roma Capitale.

Cu siguranță asta a fost cea mai bună decizie din acest sezon: a fost greu,a u fost multe provocări pe parcurs, am și împrumutat bani ca să reușim. Tot suportul pe care l-am primit a fost incredibil – de la sponsori, prieteni, familie sau colegi – toți ați contribuit să ajungem aici. Motorsportul este un sport de echipă, chiar dacă echipajul – ca un întreg – este singur în mașină.
A fost o experiență life changing și este principalul motiv pentru care “fac bungee jumping fără coardă” și îl vând pe Sean D’Or. Trebuie să continui să merg înainte și să îmi împing limitele ca sportiv, să nu stau pe loc și să concurez alături de cei mai buni, pentru a învăța – ne veți vedea pe probe și în ERC 2020. De aceea căutăm susținători, parteneri și oportunități pentru a putea face un upgrade la o mașină R2, care ne permite să ne continuăm visul: primul ERC Ladies Trophy pentru România.

Acest video este un alt fel de poveste despre raliuri. E o amintire, un sentiment greu de explicat…Vizionare plăcută și nu uitați să vă urmați visele în 2020 și nu numai!

Mulțumiri speciale tuturor celor implicați în proiectul Rally Roma: H Motorsport, Michelin, Holiday Club, Scoala de Șoferi Teo, Health Shop, Walero, DJI.

Articole similare

Cars & Roads by Michelin 2021

Jurnalismul auto nu a fost niciodată doar despre fișa tehnică a mașinii. De fapt, acesta este primul lucru pe care îl parcurg rapid atunci când …

Tradiția schimbării anvelopelor de vară

Doar nu credeați că trec de la anvelopele de iarnă la cele de vară doar în funcție de prognoza meteo? Pentru că noi, oamenii din …

Experiența Mokka de ziua mea

Când am fost invitată să particip două zile la Opel Mokka Experience nu știam la ce să mă aștept. Nu pentru că îmi displăcea ideea …

Un nou capitol: emoticar.ro devine cristianaoprea.ro

Acum 6 ani începeam să scriu despre mașinile familiei, căutând o evadare din arhitectura pe care o studiam pe atunci la Mincu. Mi-a plăcut să …