Cu câteva zile înainte să se instituie starea de urgență am fugit la mare pentru o jumătate de zi: îmi era dor să simt briza și să ascult valurile, să mă plimb pe faleză, să mănânc fructe de mare – parcă am simțit că urmau să vină vremuri ciudate. Fiind chiar de ziua mea, am bifat și o mașină de pe bucket list: BMW Seria 8 Gran Coupe.
Mi-am dorit să conduc THE 8 din mai multe motive: ca răsfăț într-o zi pe care eu întotdeauna o consider specială, pentru că 8 se potrivea cu noua vârstă, dar în special pentru că eram foarte dornică să încep să îmi definesc propria noțiune de “lux”, prin experiența de la volanul unuia dintre cele mai luxoase modele BMW.
Seria 8 Gran Coupe e un fel de Seria 7, dar regândit cu tine la volan, în locul șoferului personal – un rebel care îți promite entuziasm fără limite din momentul în care îl zărești. E o mașină extravagantă prin aspect și proporții, cu veleități executive prin abundența de dotări cu care îți poți crea la interior propriul ecosistem.
Varianta pe care am condus-o este 840d xDrive, cu un motor diesel de 3l twin-power turbo, cu 320 CP și 680 Nm – cea mai “slabă” echipare a modelului, dacă compari acest 6 în linie cu V8-ul M850i xDrive, vârful Seriei 8 care scoate 530CP și 750Nm din motorul pe benzină de 4.4l. #goals
După o săptămână cu THE 8 Gran Coupe, aș fi fost tentată să spun că e un compromis rafinat între sportivitate și funcționalitate de lux. Dar “compromis” nu este deloc cuvântul potrivit, pentru că nu am simțit că mi-ar fi lipsit ceva, chiar și în această motorizare – de altfel, nu seamănă cu nicio altă mașină pe care am condus-o până acum. Pachetul M Sport e musai de luat ca echipament opțional – vine cu sistemul de frânare (discuri ventilate față-spate) și diferențialul M Sport, care, completate de suspensia adaptivă și transmisia Steptronic Sport în 8 viteze, construiesc un pachet care e imposibil să nu “te miște”. La propriu, pentru că este soluția care aduce la viață cele 2 tone dispuse în 5 metri lungime și 2 metri lățime. Se simte bine în viraje în ciuda gabaritului, însă la viteze de autostradă te face să te întrebi cum ar fi M8-ul.
Așadar, BMW Seria 8 propune un nou concept de libertate, definit excentric prin îmbinarea performanței tipice bavarezilor cu luxul habitaclului imens. Nu am găsit un alt adjectiv, pentru că poți să te relaxezi la volanul lui THE 8 mai bine ca în propria sufragerie, iar covorașele sunt sigur mai moi în BMW :)) (totuși, am fost practică și le-am înlocuit cu cele de cauciuc). Culoarea și tapițeria pot fi alese din catalogul BMW Individual, iar combinații precum piele Merino Ivory White cu Tartufo sunt într-adevăr de bucket list. Nu mai contează că îți place să porți blugi, pentru o mașină ca asta m-aș îmbrăca mai des în rochii și pantaloni de mătase.
Printre celelalte opționale de pe ea – ornamente, jante, centuri de siguranță M, lumină ambientală, scaune încălzite și ventilate – încă unul l-aș mai considera musai: sistemul audio surround Bowers & Wilkins Diamond. Pe lângă faptul că arată incredibil cu finisajul de aluminiu, mi s-a comunicat să îmi pregătesc un playlist special pentru această săptămână de test-drive: m-am conformat și dau verdictul – a meritat pentru experiența unui sunet plin, vibrant. Cred că orice altceva ar fi fost în detrimentul experienței de a conduce o asemenea mașină. Am tras pe dreapta, am dat scaunul pe spate și temperatura un pic mai sus, m-am uitat prin plafonul panoramic la ploaie și am ascultat Rachmaninov – Piano Concerto no.2 – ce îți poți dori mai mult?
Într-un mod atipic, cu toată tehnologia de pe ea, completată de materialele premium și spațiul generos, e genul de mașină cu care nu m-ar deranja să stau în trafic, atâta timp cât am un garaj mare în care să o parchez când ajung la destinație. Preferabil unul cu pereți de sticlă, ca să admir THE 8 ca o operă de artă contemporană – vorbesc serios, mi-aș proiecta casa așa, măcar atât să fac dacă tot mi-am luat diploma de arhitect.
Din exterior, THE 8 Gran Coupe este mult mai mult decât o mașină care atrage priviri. Este un statement de design, o redesenare contemporană a liniilor pur-sportive, dinamice. Rezultatul? O imagine fresh și matură în același timp a conceptului de lux contemporan, printr-un volum curat, carismatic. Este genul de mașină pe care aș fi parcat-o în fața cafenelei în care îmi place să mai lucrez din când în când, doar ca să o admir câteva ore. Problema care m-a luat prin surprindere a fost însă una cât se poate de…burgheză: Seria 8 Gran Coupe nu încape în niciun loc de parcare “pentru muritori”, din București!!
Și în loc de concluzie, o să vă zic de ce asta chiar e o problemă: prețul de bază pentru BMW Seria 8 Gran Coupe 840d nu trece în 6-digits ceea ce m-a făcut să o mut din bucket list pe wish list, fiind o plăcere pe care poate că mi-aș permite-o la un moment dat, dacă nu aș da toți banii pe raliuri. În special pentru că acum există și BMW Select, un program flexibil și avantajos: practic, îți poți permite să conduci orice mașină nouă din gama BMW Premium Selection (dar și MINI Select) plătind costuri lunare de utilizare și avans 5%, iar la final alegi ce vrei: poți să o cumperi, să refinanțezi sau să alegi altă mașină, de data asta cu avans zero pentru orice achiziție consecutivă. Perioada de finanțare este de până la 5 ani, cu o valoare reziduală garantată de până la 49%.
Pentru că în fond cred că asta înseamnă luxul suprem în zilele noastre: să descoperi exact ce te reprezintă, ca și cum ai mixa diferite ingrediente până ajungi la o sticluță cu rețeta perfectă pentru fericire.
Vă las cu niște cuvinte care mi-au plăcut foarte mult, scrise în deschiderea broșurii lui THE 8 Gran Coupe. Pe lângă faptul că surprinde perfect identitatea mașinii, cred că reflectă mult mindset-ul sănătos de care avem nevoie în perioada asta agitată pe care o trăim acum, pe vremea pandemiei.