BYD Sealion 7

După ce m-a impresionat atât de mult BYD Seal, era firesc să fiu curioasă și să explorez mai departe modelele BYD proaspăt lansate în România, așa că l-am luat la test pe fratele mai mare: SUV-ul electric BYD Sealion 7. Cu performanțe similare cu cele ale sedanului și un interior îmbunătățit (care va fi disponibil și pe Seal odată cu lansarea facelift-ului), Sealion 7 pune accent pe confort, fără să își neglijeze abilitățile sportive. 

Eu am testat BYD Sealion 7 în echiparea Design AWD: are 530 CP, 690 Nm, tracțiune integrală și două motoare electrice cu care atingi suta în 4.5 secunde, lucru care îți este reamintit, exact ca la Seal, de sigla “4.5s” de pe hayon.

Design exterior

Alături de Seal și Dolphin Surf, modelul Sealion 7 este parte din Ocean Series a producătorului chinez BYD, care propune siluete aerodinamice cu linii fluide. Partea frontală e dominată de un X agresiv, definit de farurile LED alungite, dublate de luminile de zi, și liniile oblice ale grilei, în timp ce în spate inspirația oceanica e sub forma picăturilor din stopurile LED dinamice. 

Aspectul sportiv e amplificat de spatele plonjat în stil fastback și de banda luminoasă care cuprinde toata lungimea hayonului. Tot în spate e amplasat și un mic eleron, subtil dar suficient de proeminent încât să completeze aspectul aerodinamic al mașinii. Pe lateral, pragurile cu accent cromat completează și definesc întreaga caroserie. Jantele de 20” cu spițe subțiri ascund singurul accent de culoare, etrierii roșii din față care vin la pachet cu discuri de frână ventilate și perforate, semn că Sealion 7 nu e un SUV oarecare.

Dintre cele patru opțiuni de culoare disponibile – Atlantis grey, Indigo grey, Polar white și Space black – această variantă de negru metalizat mi se pare că arată cel mai bine deoarece îi oferă un look misterios și elegant.

Design interior

Interiorul este elegant și spațios, cu aceleași materiale calitative cu care ne vom obișnui la BYD: portierele, bordul și consola centrală sunt acoperite aproape integral cu piele ecologică (piele Nappa în cazul echipării de top Excellence AWD), cu cusături în contrast și inserții din aluminiu care definesc aceleași linii fluide ca la exterior. De altfel, singurele două locuri în care am găsit plastic sunt partea de jos a consolei centrale și buzunarele portierelor. 

Bordul are un aspect curat și este interesant construit: are pe toată lungimea un panou negru care integrează gurile de ventilație de ambele părți ale mașinii, display-ul de 10” cu instrumentarul din spatele volanului, la mijloc este atașat displayul central rotativ de 15.6 inch – trademark-ul BYD, în timp ce în dreptul pasagerului același panou negru integrează o semnătură luminoasă LED multicoloră.

Sub display, pe consola centrală, găsim o tăviță mare cu încărcare wireless, acoperită cu alcantara și ventilată – ca să nu ți se încingă telefonul, o zonă de comandă acoperită cu piano black, două suporturi cu adâncime reglabilă pentru sticle și o cotieră încăpătoare. Sub toate acestea e un spațiu mare de depozitare, căptușit, cu două porturi USB C și o priză de 12V. 

Zona de comandă amintită mai sus îmi place în mod deosebit pentru că nu comasează inutil comenzile de dragul minimalismului și nici nu reinventează funcții uzuale precum schimbătorul de viteze, cu scopul de a crea forme abstracte. Este convențională în cel mai bun sens al cuvântului, oferind o experiență de utilizare firească și intuitivă. Aici avem mai multe butoane: pentru pornirea și oprirea mașinii, pentru modurile de condus, pentru nivelul de frânare regenerativă, ventilație, butonul de avarii și inclusiv rotiță pentru volum. Sistemul Dynaudio are 12 difuzoare și oferă un sunet intens și bine calibrat, în special mulțumită antifonării bune a habitaclului. 

Interiorul Sealion 7 nu este simplist așa cum tind să aibă unele electrice, ci mai degrabă are o estetică fluidă, organică și elegantă, fără artificii estetice fără fond. Mi-a plăcut felul sculptural în care sunt integrate mânerele din aluminiu ale portierelor, chiar în dreptul unui panou din același material, care integrează și o bandă LED multicoloră. Lumina ambientală are 128 de culori, trei moduri dinamice și se poate sincroniza cu ritmul muzicii din boxe, așa că tu alegi ce atmosferă te reprezintă. 

Întregul habitaclu este pus în perspectivă de un plafon panoramic de 2,1 metri pătrați, care poate fi acoperit ușor cu un parasolar electric, activat prin apăsarea unui buton sau prin comandă vocală. 

Scaunele și banchetele sunt și ele acoperite integral cu piele matlasată. Scaunele din față au tetierele integrate, sunt reglabile electric, ventilate și încălzite, în timp ce bancheta din spate este încălzită și beneficiază de o cotieră rabatabilă cu un suport pentru pahare și un mic spațiu de depozitare, acoperit. Pasagerii din spate au mult loc la picioare inclusiv pe mijloc, având podeaua dreaptă, și au și loc suficient pentru bagaje: 520 litri în portbagajul acționat electric și încă 58 litri în frunk pentru cabluri sau alte lucruri. 

Clima cu două zone are un sistem de purificare a aerului prin ionizare și o poți controla foarte ușor cu trei degete pe touch screen, pe verticală pentru temperatură și pe orizontală pentru ventilator. Sau poți folosi comanda vocală “Hey BYD, I’m cold”.

Experiența la volan

Partea mea preferată de test drive e întotdeauna pe viraje, unde Sealion 7 e echilibrat. Suspensia adaptivă cu amortizoare cu frecvență selectivă pune accent pe confort indiferent de drum, dar păstrează sportivitatea. 

După aproape 700 km parcurși la volan, pot spune că nu se simte o senzație pronunțată de ruliu. Sealion 7 stă bine pe viraje și are o direcție precisă, însă este categoric orientat către o ținută de drum confortabilă, care gestionează bine denivelările într-un comportament previzibil. Având foarte multă tehnologie, este importantă și configurația setată din meniul principal: secțiunea Intelligent Chassis îți oferă două setări pentru direcție și frânare – Comfort și Sport. E ușor de intuit pe care am ales să o folosesc. De asemenea, ai la dispoziție patru moduri de condus – Sport, Eco, Normal și Snow – și două niveluri pentru regenerarea frânei – High și Standard.

La fel ca Seal, îmi place mult că frânează prompt și nu are pedala elastică ca la alte electrice, dar nu are nici one-pedal drive. Se conduce ca o mașină normala și asta e foarte bine. Dacă ar fi să modific ceva, ar fi poziția prea înaltă la volan și volanul ușor înclinat spre față, chiar dacă așa ai vizibilitate mai bună în oraș. 

Sealion 7 în versiunea Design are o autonomie în jur de 450 km cu bateria de 82.5 kWh și se încarcă cu maxim 150 kW. Echiparea de top Excellence vine cu bateria mai mare de 91 kWh, adică o autonomie de 500 km și o putere maxima de încărcare de 230 kW. În plus ai și vehicle-to-load, deci poți folosi mașina ca generator de curent. 

În acest moment, prețurile pentru cele trei niveluri de echipare ale BYD Sealion sunt:

40.327€ pentru versiunea de baza Confort, cu un singur motor, 310 CP, 380 Nm și tracțiune spate

43.689€ pentru modelul testat – Design AWD

47.890€ pentru versiunea de top Sealion 7 Excellence AWD

În concluzie, Sealion 7 îmbină elegant o interfață prietenoasă cu multă tehnologie, rezultatul fiind o mașină premium care va da multă bătaie de cap producătorilor europeni consacrați.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Toyota RAV4

Toyota RAV4 e exact ce scrie pe portieră: un SUV adevărat și deja o raritate într-o piață cu motoare subdimensionate. Le sunt super recunoscătoare celor ...

BYD Seal

Dacă îl surprinzi în trafic, te oprești să ghicești ce mașină e. Culoarea Ice Blue e calmă și fresh într-o mare de tonuri neutre. Analizezi ...

Povestea celui mai dificil sezon

Pentru mine, 2024 a fost al 10-lea sezon ca pilot de raliu, confirmând cea mai longevivă carieră a unei femei pilot de raliu din România. ...

Best Electric City Car 2025

Zilele acestea am fost parte din juriul Best Electric City Car – o competiție mai mult decât binevenită, organizată de AutoExpert Media, în care am ...