Toyota RAV4 e exact ce scrie pe portieră: un SUV adevărat și deja o raritate într-o piață cu motoare subdimensionate. Le sunt super recunoscătoare celor de la Toyota Vest – Asko Group pentru promptitudinea cu care mi-au dat mașina la test weekendul trecut: cu 4 oameni și portbagajul plin am mers către etapa de super rally Alba Iulia, iar RAV4 plug-in hybrid AWD a fost exact ce am avut nevoie pentru o deplasare fără stres spre competiție.
Motorul este de 2.5 litri aspirat, deci o plăcere și o doză de normalitate într-o mare de motorașe “pentru ștergătoare” puse pe SUV-uri de peste 2 tone. E completat de o baterie de 18.1 kWh care oferă în jur de 60 km full electric în oraș și are un mod inteligent prin care trece automat între modul electric și cel hibrid, iar puterea combinată este de 306CP. Cutia eCVT nu e deloc lentă sau zgomotoasă, însă ce m-a impresionat a fost regenerarea bateriei în mers, ceea ce se traduce într-un comportament dinamic consecvent, cu demaraje puternice atunci când ai nevoie de puterea celor două motoare electrice.
Evident, am condus-o doar în modul sport și a consumat 7.3l/100km în cei peste 700km parcurși, o valoare foarte bună. Are roată de rezervă și priză de 220V în portbagaj și, spre marea mea bucurie, multe butoane pentru toate comenzile de care ai nevoie – exact cum spuneam, un SUV adevărat, robust, cu finisaje durabile și aproape deloc piano black. Lucrurile se schimbă puțin la generația a șasea care a fost deja lansată și va fi disponibilă probabil spre finalul anului.
Modelul testat este generația a cincea, facelift-ul lansat în 2021 în echiparea Style Bi-tone – prețul de pornire este de 51,283€ TVA inclus.
În concluzie, dacă vă căutați un SUV nou dar cu o atitudine old-school, RAV4 e neapărat de luat în considerare.