Școala de vară – Înapoi la rădăcini

Pe măsură ce trece timpul, primesc tot mai des întrebarea „cum ai început” sau „de unde pasiunea pentru mașini”. Pasiunea nu este un lucru care se învață la școală, însă oamenii din jur pot planta diferite idei, pe care le crești apoi după bunul plac și propriul discernământ. Gândul ăsta m-a făcut să mă uit în urmă către momentul în care am învățat să conduc…

Cum întotdeauna sunt bucuroasă să învăț lucruri noi, mi-am luat inima în dinți și m-am întors la școală. La școala de șoferi mai exact. Nu, nu m-am insolat. Însă luna august este vacanța de vară a raliurilor, iar eu nu pot să stau degeaba încă o lună, fără vreo aventură la volan, până la Raliul Iașului.

…Pentru câteva săptămâni, o să renunț la mașinile de curse pentru ceva puțin mai mare. Care sunt provocările și impresiile unui pilot de raliu întors la școala de șoferi pentru a învăța să conducă camioane, remorci, autobuze și alte specii motorizate, vă povestesc în seria Școala de vară…

Cu provocarea de a bifa (aproape) toate căsuțele din permisul de conducere, i-am făcut o vizită celui care, fără să fi știut la momentul respectiv, mi-a influențat fundamental pasiunea pentru mașini.

Marius Teodorescu este omul din spatele școlii de șoferi Teo, un vizionar cu un fin simț al umorului, care, în combinație cu un perfecționism practic pe care l-am observat de-a lungul evoluției școlii sale, cred că i-au asigurat titlul de cea mai bună școală de șoferi din București. Am pus repede la cale un plan, așadar a doua zi, după rezolvarea formalităților de înscriere, mă aflam la înălțime – la volanul unui camion.

Prima impresie a fost una familiară: trei pedale, un volan, aceleași simboluri în bord…și cam aici mă opresc cu lucrurile cu care eram obișnuită. Prima frână cu camionul mi-a adus aminte de prima încercare de a frâna cu stângul – geanta mea a alunecat pe jos și inerția s-a făcut simțită. Explicația simplă este următoarea: frâna la camion este una pneumatică și funcționează pe baza comprimării aerului, care, spre deosebire de cea hidraulică de la autoturisme, se comprimă la o presiune mai mică decât lichidul de frână. Cu alte cuvinte, frâna de la camion trebuie „gâdilată” pentru că reacționează cu totul diferit față de o mașină obișnuită.

A doua noutate este schimbătorul de viteze, care are două game, iar de pe loc pornești cu viteza a doua. Gama întâi cuprinde vitezele 1-4 și gama a doua cuprinde vitezele 5-8, iar ca să schimbi gamele între ele trebuie pur și simpu mișcat (a se citi – tras cu toată forța, de preferat NU cu ambele mâini :)) ) schimbătorul în lateral.

În această primă oră de condus, domnul instructor S. m-a făcut să îmi dau seama că am uitat complet toate formulările rigide ale codului rutier, pe de altă m-am obișnuit repede cu noul vehicul și m-am simțit chiar confortabil privind traficul din București dintr-o altă perspectivă.

Fun fact: camionul Mercedes Atego, modelul pe care fac școala, are și o versiune de curse, care a participat în FIA European Truck Racing Championship și într-o competiție de Rally Raid în Brazilia.

Ne vedem aici săptămâna viitoare pentru noi impresii de la școala de vară Teo!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Cupra Tribe: Formentor facelift 2024

Cupra Formentor întoarce capete pe stradă și provoacă întrebări pe buzele privitorilor. Ce marcă e? Câți cai are? Curiozitatea e justificată, Formentor fiind primul model …

Când montăm anvelopele de iarnă?

Hai să demontăm un mit pe care sigur îl veți auzi foarte des în următoarea perioada: data la care trebuie să schimbăm anvelopele de iarnă. …

Stronger Together – Vitesco Technologies devine Schaeffler

Mulțumesc Vitesco Technologies! Bine ai venit, Schaeffler! 1 octombrie a marcat prima zi a fuziunii dintre Vitesco Technologies și Schaeffler. Compania Schaeffler, lider în tehnologie …

Cupra Tribe: Leon facelift 2024

Poate că sună ciudat, dar acesta este primul Leon pe care îl testez. Când spun “îl testez”, mă refer la un test drive ca jurnalist …