#DriveYourCourage

Blue pill for mood – BMW X2 M35i

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

Sunt perioade în care lucrurile îmi ies de 10x mai greu decât în zilele bune. Mai exact, decât în nopțile bune – ziua e de multe ori imposibil să intru în flow-ul creativ pentru că sună telefonul, bipăie mailurile, calendarul e plin de întâlniri cu oameni curioși să afle mai multe despre raliuri. Nu e nimic instagramabil în orele de muncă (și chin) care stau în spatele oricărui lucru creativ – fie că vorbim de fotografie, scris sau orice alt conținut menit să inspire. 

Într-o zi din cele dificile, pe finalul unei ierni mohorâte, reci și fără zăpadă în București, am primit în test o mașină în care e imposibil să fii nefericit – BMW X2 M35i. Deși inițial nu voiam să ies din casă în acel weekend, am plecat spre Winter Rally Covasna. Cum să nu fiu curioasă să simt sub talpă cei trei sute șase cai frumoși ai unui M veritabil? Plus că, evident, îmi era mult prea dor de atmosfera raliurilor și, chiar dacă nu am concurat, m-am bucurat să îmi beau cafeaua cu aroma benzinei de curse, în aerul rece al dimineții din parcul de service. Ah…

Anul trecut prin primăvară, chiar la Raliul Argeșului, am condus timp de o săptămână un X2 “normal”, motor diesel – nu mai țin minte specificațiile exacte. Mi-a plăcut, mi s-a părut un SUV echilibrat, suficient de compact pentru oraș însă încăpător, bine dotat și plăcut la condus – overall o mașină faină, un premium “entry-level” prin prisma opționalelor puține pe care le avea. Iar ca design este oricum deosebit, cu linii de coupe și poziționarea inedită a siglei BMW în partea superioară a aripilor spate.

Însă X2 M35i e cu totul altceva. Mi s-a părut o mașină foarte clar definită ca personalitate – e cu adevărat un “blue pill” pentru starea de spirit. În momentul în care auzi M te gândești la o mașină pe care cu adevărat ai plăcerea să o coduci. În plus, în cazul de față fiecare element se îmbină perfect într-o dinamică energizantă. În primul rând, culoarea Albastru Misano nu doar că întoarce toate privirile, dar te face să zâmbești instant de fiecare dată când îți vezi mașina. Dacă aș putea, aș parca-o sub geam ca să o privesc în fiecare dimineață, când îmi beau cafeaua.

Interiorul caracteristic BMW, cu tehnologia bine pusă la punct, driver-oriented și deștept configurată care nu mai are nevoie de prezentare: fie îți place, fie nu ți se potrivește. Am avut (aproape) tot ce mi-am dorit, de la Apple Car Play la faruri full LED, navigație și touchscreen display, scaune față reglabile electric cu 2 setări ce pot fi memorate pentru cel al șoferului, cameră video pentru mersul înapoi și asistență la parcare, pilot automat care ține distanța față de vehiculul din față. Deși o parte din cele enumerate aici sunt echipamente opționale, eu zic că sunt “baza” pentru asemenea mașină – adică nu aș cumpăra-o fără ele. Am spus că are aproape tot ce mi-am dorit, pentru că alte mici detalii precum volan încălzit (era iarnă, normal că mi-a lipsit la -2 grade) sau dotări inteligente pentru un grad mai mare de autonomie (cruise control cu menținerea benzii) m-au făcut anul trecut să mă îndrăgostesc iremediabil de un X3, în sub 1000 de km!

Dar M35i înseamnă mult mai mult: la interior, am avut scaune sport M tip scoică, centuri de siguranță personalizate M, iar la exterior un întreg pachet aerodinamic M (inclusiv spoiler și jante pe 19”) care face mașină să pară mult mai agresivă – pe măsura aptitudinilor ei. Că tot veni vorba, ce face de fapt mașina asta să fie atât de faină sunt suspensia, direcția și sistemul de frânare M – totul este optimizat pentru condusul sportiv și o performanță excelentă în acest sens. Transmisia automată Steptronic cu 8 viteze mi se pare superbă pentru că poți să mergi după cum ai chef, de la modul Eco Pro, la Comfort sau Sport – și dacă vrei și mai sport, miști maneta schimbătorului în stânga și beneficiezi de alte rapoarte ale cutiei de viteze, care fac mașina și mai “responsive” la pedala de accelerație. Totul pe fundalul unei muzici superbe venită din evacuarea dublă, care se aude be-sti-al.

Bine, dacă te lovește pragmatismul, vă anunț că pe parcursul weekendului consumul nu a scăzut sub 11l/100km. E ok pentru un benzinar de 2l, TwinPower Turbo care generează 450 Nm și atinge suta în 4,9 secunde. În aceeași ordine de idei, nu doar imaginea și feelingul mașinii m-au făcut super fericită pentru câteva zile, dar m-am bucurat mult când am văzut și prețul: 55.335 euro cu TVA inclus pentru un M veritabil – merită fiecare cent.

O pastilă albastră pentru suflet și stare de spirit, asta este BMW X2 M35i.

PS: Acest test-drive nici măcar nu era musai să se transforme într-un articol în toată regula. Dar mașina asta, prin simpla ei prezența de câteva zile în viața mea, mi-a pus un zâmbet pe buze și m-a convins să ies din casă. Așa am ajuns să fiu spectator pe probele din Comandău, unde am trăit o super experiență și am descoperit raliurile dintr-o perspectivă mai puțin explorată de mine. Am trăit și am înțeles mai bine entuziasmul motorsportului și sunt extrem de recunoscătoare pentru faptul că un grup de oameni faini și pasionați nu doar că m-au recunoscut, ci m-au felicitat pentru cariera de până acum, m-au încurajat și am povestit cu ei despre planurile pentru sezonul 2020 și provocările pe care le am ca pilot de raliuri. Sunt experiențe pe care se întâmplă să le trăim, dacă acceptăm oportunitățile care ne ies în drum. Așa că mulțumesc BMW România și Alex Șeremet – ați făcut un om mai fericit cum nici nu știați că puteți. Asta fac oamenii și mașinile faine – oferă șansa de a crea momente frumoase.

Fotografii făcute cu iPhone X & Moment lens, Nikon D7000 și DJI Mavic Air.

Articole similare

Cars & Roads by Michelin 2021

Jurnalismul auto nu a fost niciodată doar despre fișa tehnică a mașinii. De fapt, acesta este primul lucru pe care îl parcurg rapid atunci când …

Tradiția schimbării anvelopelor de vară

Doar nu credeați că trec de la anvelopele de iarnă la cele de vară doar în funcție de prognoza meteo? Pentru că noi, oamenii din …

Experiența Mokka de ziua mea

Când am fost invitată să particip două zile la Opel Mokka Experience nu știam la ce să mă aștept. Nu pentru că îmi displăcea ideea …

Un nou capitol: emoticar.ro devine cristianaoprea.ro

Acum 6 ani începeam să scriu despre mașinile familiei, căutând o evadare din arhitectura pe care o studiam pe atunci la Mincu. Mi-a plăcut să …