O zi de toamnă cât o lună de vară

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

Unul dintre cele mai ușor de demontat mituri din lumea auto este acela că mașinile decapotabile se conduc vara. Poate că e vina filmelor americane, sau poate că e o invenție a invidioșilor de pe margine care nu au avut niciodată șansa să se bucure de experiența unui cabrio. 

Cert este că BMW Z4 arată atât de bine pe șosea și îți oferă o asemenea experiență completă la volan, încât niciun om normal la cap nu ar aștepta să treacă primăvara până să se bucure de el. Și nici nu l-ar uita într-un garaj odată ce vine toamna, în special când vremea este atât de frumoasă ca săptămânile astea.

Personalitate

Am mers cu noul Z4 și pe circuit, și pe Transalpina cu ocazia #RomanianRoads – e o mașină perfect echilibrată, dar în același timp elegantă. Nu are rawness-ul unei mașini de curse, însă îți oferă exact câtă adrenalină ai nevoie ca să te trezești la viață. De altfel, o zi ideală cu Z4 începe dimineața devreme, când aerul rece și mârâitul motorului înlocuiesc cu lejeritate cafeaua – obligatoriu decapotat.

Anvelopele Michelin Pilot Sport 4S cu care a venit echipat au însă un puternic ADN sportiv, fiind create în baza tehnologiilor dezvoltate în competițiile auto, Michelin având o vastă experiență în motorsport. Tocmai de aceea ocupă locul 1 ca eficiență la frânare, atât pe uscat, cât și pe umed – așadar chiar dacă poate e prea dimineață, nu te va lua prin surprindere niciun viraj. Mai mult, banda de rulare este ultra-reactivă, adaptându-se continuu suprafeței de rulare pentru o aderență maximă, indiferent de drumul ales. 

Touch & Feel

Drumul cu Z4 nu te va duce niciodată către birou, ci mai degrabă către ieșirea din oraș, în căutarea unor viraje care să te ajute să îți găsești răspunsurile pe care le căutai, exact cum îți planifici ziua în fiecare dimineață, când savurezi cafeaua. E genul de experiență de mindfulness despre care am mai scris în primăvară, iar acum doar mi-am confirmat-o.

Interiorul din piele, perfect compartimentat, nu te lasă să ai în jur prea multe obiecte care să îți distragă atenția. E suficient să te lași învăluit de mirosul de piele, să te afunzi în scaunele sport și să simți mașina cum începe să devină extensia ta. Totul este desenat ergonomic, cu materiale premium care fac din Z4 o adevărată bijuterie.

Nu are sens să spun că e o mașină care e frumoasă de privit pe toate părțile, însă echipat cu Michelin Pilot Sport 4s parcă descoperi piesa lipsă din puzzle – designul anvelopei folosește tehnologia premium touch, ceea ce înseamnă că flancul exterior are un aspect catifelat și protejează și janta, în așa fel încât mașina să arate impecabil până în cele mai mici detalii.

În combinația Z4 x Pilot Sport 4s, totul este atât de bine pus la punct încât e ca și cum ai deschide o pagină nouă în agendă și ai scrie mare: astăzi este despre plăcerea condusului.

Imaginile de mai jos au fost făcute la Casa Timiș, un loc de poveste aflat la o oră de București. 

Articole similare

Tradiția schimbării anvelopelor de vară

Doar nu credeați că trec de la anvelopele de iarnă la cele de vară doar în funcție de prognoza meteo? Pentru că noi, oamenii din …

Experiența Mokka de ziua mea

Când am fost invitată să particip două zile la Opel Mokka Experience nu știam la ce să mă aștept. Nu pentru că îmi displăcea ideea …

Un nou capitol: emoticar.ro devine cristianaoprea.ro

Acum 6 ani începeam să scriu despre mașinile familiei, căutând o evadare din arhitectura pe care o studiam pe atunci la Mincu. Mi-a plăcut să …

Christmas Gift Guide 2020

Dacă până acum nu prea am mai exagerat cu shoppingul because race car, anul acesta pandemia m-a făcut să fiu și mai atentă cu bugetele. …