Cars & Roads by Michelin 2023

Tocmai am încheiat acea perioadă din an numită și “am văzut că te-ai plimbat ceva în ultima vreme”. Practic, în ultimii ani, verile mele au fost inaugurate cu două lucruri: raliuri și turul #CarsandRoads by Michelin, organizat de Mircea Meșter și echipa AUTOCRITICA.

Pentru mine, turul din acest an a început direct cu o porție de icre și câteva platouașe cu mai multe tipuri de pește, pentru că am prins din urmă grupul la fix pentru cina de la Razelm Luxury Resort din Jurilovca, la finalul celei de-a doua zile din tur. Am ratat prânzul de la Taverna Le GaFish și de la Casa Filip, dar le recomand în baza experiențelor anterioare: sunt de neratat dacă mergeți prin zonă, chiar și dacă se impune un ocol de pe litoral – orice pentru bunătățile preparate de ei. La doar trei ore și jumătate de București, eu voi face un drum special pentru mâncarea de acolo.

Luni am absentat motivat: la câteva ore după ce am aterizat de la Rally Sulingen, din Germania, am luat alt avion spre Londra și am condus vreo 200 de mile pe partea greșită, ca să îl cunosc pe unul din cei mai faini oameni din sportul mondial: Jürgen Klopp. Dacă, asemenea unor colegi din tur, sunteți profani ai fotbalului și că întrebați cine e Klopp: este antrenor al FC Liverpool și unul dintre cei mai motivaționali antrenori din fotbalul mondial – ascultați podcastul ăsta dacă nu mă credeți. Totodată, e ambasador Opel de vreo 10 ani, ceea ce ne-a și adus laolaltă în UK, eu fiind unul dintre cei câțiva piloți invitați de Opel Motorsport să filmeze un videoclip cu Jürgen Klopp despre revoluția motorsportului – competiția electrică Opel Cup. 

Dar să revenim la motivul pentru care ne-am strâns azi aici: povestea despre locurile în care am mâncat și am dormit bine, împreună cu mașinile cu care “m-am plimbat” până acolo – cele șapte SUV-uri hibride testate în ediția 2023 a turului #CarsandRoads by Michelin.

Prima destinație a fost Razelm Luxury Resort, un hotel de 4 stele de la marginea Deltei Dunării. Este nou amenajat, cu detalii și culori frumos alese, inspirate din peisajul Deltei. Paturile sunt la standarde de lux, cu saltea și perne confortabile și pufoase. În cameră am avut aparat de cafea, deci primește un punct bonus de la mine, pentru că dimineață mi-am putut bea cafeaua în liniște pe balcon, admirând liniștea lacului de lângă hotel. Singurul minus? Pereții sunt nepermis de subțiri, astfel încât de pe hol puteam auzi ce se vorbea în camere, în timp ce mergeam spre camera mea. Dimineața m-am trezit cu miros de omletă, ceea ce nu mă deranjează, dar nici nu e ceva obișnuit pentru un “luxury resort”.

Nu am avut mult timp să mă bucur de peisajul liniștit din Deltă, pentru că a doua zi dimineață am revenit unde îmi place cel mai mult: la volan. În această ediție #CarsandRoads by Michelin, am împărțit condusul cu Răzvan Baciu, petrolhead, fost posesor de Subaru Impreza, pasionat de raliuri, introvertit ca mine și overall great company.

Lexus RX 500h F Sport Performance (100.100€)

Pentru mine, turul a început cu cea mai puternică, cea mai spațioasă, cea mai scumpă mașină a turului #CarsandRoads by Michelin: Lexus RX duce experiența șofatului la superlativ și o face în stil mare. Interiorul este finisat elegant, cu un mix contrastant de piele perforată, piele moale și alcantara, detalii piano black și aluminiu satinat. Motorizarea hibridă compune sunetul plăcut al unui motor de 2.4l turbo pe benzină cu puterea a două motoare electrice, oferind un cuplu maxim de 551 Nm și o putere de 371 CP. 

Lexus RX are un comportament dinamic pe șosea și oferă șoferului o interfață optimă de interacțiune: nu are moduri de șofat complicate, display-urile sunt bine paginate și intuitive iar sistemul multimedia se aliniază exigențelor unei mașini al cărui preț final depășește pragul psihologic de 100.000€. Este o mașină confortabilă, dar precisă pe viraje, cu o suspensie care acceptă multe suprafețe de rulare fără să compromită sportivitatea. Cu toate astea, am înregistrat un consum mediu de 8.4 litri/100 km, o valoare bună pentru un SUV de mari dimensiuni. 

Grila impunătoare și semnătura luminoasă a farurilor crează o siluetă distinctivă, consecventă cu senzația de la volan. În final, Lexus RX m-a impresionat și m-a convins că japonezii și-au făcut lecțiile după experiența generațiilor anterioare de SUV-uri. 

Am avut și emoții la volanul lui Lexus, în momentul în care am urcat cele două tone și jumătate (cu noi și cu bagaje) pe bacul antic care ne-a trecut Dunărea spre Brăila. Știu să înot, dar tot îmi e frică de apele cărora nu le văd fundul. În fine, a meritat din plin experiența pentru pozele fantastice făcute de Ciprian cu drona. Dar abia aștept să văd podul finalizat peste Dunăre. Odată ajunși în Brăila, am mâncat bine la Pește și Vin: am început cu hummus și salată de vinete, am continuat cu o supă cremă de creveți, apoi cu pește și fructe de mare și am încheiat cu un delicios kunefe cu înghețată. 

Am încheiat ziua în Lacul Sărat, destinația în care știu sigur că mă voi întoarce cu un plan bine stabilit pentru relaxare și recuperare, la finalul sezonului de raliuri. Ce are așa de special o stațiune de lângă Brăila care se bucura de popularitate acum 100 de ani? Răspunsul este Alma Health & Spa Retreat, noul resort balnear premium născut în urma unei investiții autohtone de 20 de milioane de euro, care și-a propus să redea gloria stațiunii. Alma și-a deschis porțile în vara anului 2022 și este una dintre surprizele frumoase ale acestei ediții #CarsandRoads by Michelin. În primul rând, vorbim despre un hotel de patru stele cu 185 de camere moderne, luminoase și dotate la cele mai înalte standarde de confort, de la calitatea patului până la cosmeticele din baie. Și da, are și aparat de cafea în cameră. Hotelul are o zonă dedicată de wellness, cu piscină, jacuzzi, saună și cameră salină. Însă “spa-ul” din denumire este un adevărat centru construit peste drum de hotel, așa cum aveam să aflăm din turul privat organizat înainte de cină. 

Ce am descoperit la Alma este cu adevărat impresionant și, fiind pasionată de domeniu, pot spune că este unic în România. Desfășurat pe mai multe etaje, Alma Health & Spa Retreat oferă o gamă amplă de terapii medicale și de relaxare, folosind la potențial maxim resursele naturale care au pus Lacul Sărat pe harta stațiunilor balneare din Europa – nămolul și apa sărată. Conceptul încurajat și promovat de Alma este cel al prevenției, însă echipa de medici vă stă la dispoziție pentru a configura un plan de tratament personalizat, în funcție de problemele fiecărui oaspete. Găsiți toate prețurile pe site, care mi se par mai mult decât de bun simț pentru un astfel de centru modern. Tot ce vă rămâne de făcut este să planificați măcar 3-4 zile de relaxare și să vă minunați că se poate așa ceva și la noi.

Pentru ca totul să fie impresionant până la capăt, experiența cinei a depășit orice așteptare pe care mi-aș fi putut-o face la gândul că mâncăm în restaurantul unui hotel de lângă Brăila: supă de ceapă demnă de orice restaurant din Franța, mușchiuleț de porc și un lava cake pentru care plătesc cu vârf și îndesat la antrenamente. Tot ce pot spune în loc de concluzie este că sper ca în turul de anul viitor să rămânem două nopți la Alma – știu sigur că citește cine trebuie.

Mazda CX-60 3.3 Skyactiv D AWD Takumi (62.740€)

Am plecat de la Alma în cea mai lungă zi din #CarsandRoads by Michelin, cu două mașini de testat de-a lungul celor 400 de kilometri pe care i-am parcurs până în Sighișoara.

Prima a fost Mazda CX-60, singurul diesel din tur – 3.3 litri turbo cu 6 cilindri în linie – o configurație binevenită și puțin nostalgică într-o selecție care reușește mai mult sau mai puțin să ne convingă de eficiența și sustenabilitatea tehnologiei hibrid. Este un SUV spațios, impunător prin gabarit și suficient puternic pentru nevoile obișnuite (254 CP și 550 Nm), chiar dacă pare ușor zgomotos. Tracțiunea integrală și transmisia automată în 8 trepte te ajută să folosești la potențial maxim resursele lui CX-60. Singura care trage în direcția opusă e suspensia, care s-a dovedit a fi mult prea moale pe drumul cu denivelări pe care l-am avut de parcurs.

Motorul diesel mild hybrid s-a dovedit a fi economic: am înregistrat un consum de 6.0 litri/100 km, chiar dacă am profitat din plin de modul Sport. La interior, Mazda ne-a obișnuit cu un stil aparte: culori deschise, liniștite, materiale naturale sau reciclate, forme geometrice intricate care par scoase dintr-un origami. De la mine primește extra puncte bonus pentru plafonul panoramic, care oferă mai multă luminozitate habitaclului. Per total e un pachet atractiv, însă prețul de 62.740€ pentru acest model în echiparea Takumi rămâne piperat din punctul meu de vedere. 

După verdictul dat Mazdei, ne-am oprit pentru masa de prânz la Domeniile Panciu din Vrancea, în vârful unui deal înconjurat de vii. Pentru că aveam încă de condus, nu m-am putut bucura cu adevărat de experiența vinurilor de acolo. Mâncarea nu a ieșit în evidență, așadar nu am un feedback relevant pentru restaurant. Am însă pentru cea de-a doua mașină a zilei.

Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle (41.217€)

Cu părere de rău, Mitsubishi ASX nu mi-a plăcut. Consumul mediu înregistrat de noi cu un stil de condus normal a fost de 6.2 l/100 km, mai mult decât Mazda CX-60 din tur, în ciuda faptului că ASX vine cu un motor plug-in hybrid pe benzină! Are 159 CP, însă ASX se simte greoi și lent la drum lung, chiar dacă mi se pare grozav că îl poți conduce în oraș până la 49 de kilometri în modul full electric.

M-a surprins faptul că echiparea de top Instyle propune un interior care arată și se simte mult mai ieftin decât ar trebui. Vorbesc despre plasticul dur de pe bord și portiere, consola centrală simplistă și selectorul de viteze zgomotos și greoi. Desigur, aproape tot designul – atât al zonei multimedia (display, butoane), cât și al grilei față – este preluat de la modelele Renault, care a cumpărat o parte semnificativa din Mitsubishi Motors. Din păcate, rezultatul pare mai degrabă un sabotaj decât o salvare pentru brandul japonez. Ca să nu mai spun că nu încap în portbagaj două valize mari, astfel că am folosit și bancheta din spate ca spațiu de depozitare, deși vorbim despre un SUV. 

De la un nume de referință pentru SUV-urile multifuncționale, cu abilități remarcabile pe teren accidentat, actualul ASX este departe de generațiile care au consolidat afinitatea șoferilor pentru Mitsubishi. 

Odată ajunși la destinație am uitat de neajunsurile lui ASX, pentru că experiența care a urmat parcă m-a teleportat într-un film cu regi și regine, cavaleri medievali și lupte cu sabia. Mai exact, următoarele două nopți am fost cazați chiar în inima Cetății Sighișoara, una dintre ultimele cetăți medievale locuite din Europa și zonă protejată UNESCO încă din 1999. 

Hotelul se numește The Throne și este amenajat în Casa Wonnerth, o clădire monument istoric de clasă A care datează din 1670. Intrarea se face prin recepția amplasată în pivnița medievală de vinuri, decorată cu tot felul de antichități care te introduc în poveste. Fiecare din cele 12 camere este amenajată diferit, cu mobilier restaurat, tavan înalt cu arce de piatră și fresce originale gotice. Podelele din lemn masiv au fost deliciul șederii, pentru că fiecare scârțâit mă ducea cu gândul la spiritele care poate încă locuiesc acolo. Recunosc, nu mi s-a părut cea mai potrivită cazare în contextul în care avem de scris în fiecare seară din tur, pe lângă munca de birou pe care oricum o fac oriunde aș călători. Prefer întotdeauna confortul unei camere de hotel obișnuite, cu un aparat de cafea, un fiebător de apă și o canapea comodă pe care mă pot instala să lucrez liniștită. Însă The Throne este un loc deosebit, pe care îl poți savura din plin într-un city break sau îl poți recomanda oricărui turist străin dornic de o experiență autentică transilvăneană.

Aflându-ne la mijlocul turului #CarsandRoads by Michelin, am avut o zi liberă în care am explorat cetatea Sighișoarei, în timp ce talentații fotografi care ne-au însoțit au imortalizat mașinile în atmosfera medievală. Ne-am bucurat apoi de un prânz tradițional la Șura din Seleuș: am mâncat ciorbă săsească de cartofi cu afumătură și gulaș de vită, iar în așteptarea desertului cu lichiu și gogoși ne-am delectat cu “vechiturile” din curte, un IMS și un tractor istoric, încă funcțional.

Cu burțile pline și programul de somn ajustat corespunzător, ne-am făcut iar bagajele și am plecat spre Sovata.

Renault Austral 1.33 MHEV T Esprit Alpine (39.050€)

Interior fabulos, al doilea cel mai bun preț din cele 7 SUV-uri testate, echipare inspirată de divizia de performanță și un portbagaj încăpător – acestea ar fi doar câteva dintre motivele pentru care pot declara deja, după câțiva kilometri, că Renault Astral este mașina mea preferata mea din turul #CarsandRoads by Michelin. 

Am fost foarte plăcut surprinsă să găsesc un habitaclu atât de frumos desenat, ergonomic și bine finisat. Am o slăbiciune pentru detaliile care mă duc cu gândul la motorsport – în acest caz, sigla Alpine brodată pe tetiere, dunga colorată de pe centuri și cusăturile contrastante care scot în evidență pielea alcantara de le scaune, portiere și bord. La exterior, caroseria este desenată minimalist și ascunde atmosfera vibrantă resimțită la volan, ceea ce poate fi un atu pentru cei care nu vor să iasă în evidență.

Totodată este și foarte multă tehnologie în Renault, începând cu Android Auto, continuând cu benzile LED colorate și terminând cu reglajele electronice ale scaunelor, care au opțiunea de a memora pozițiile definite. Maneta de control a sistemului audio ar fi singurul minus perceput: este aceeași de multe generații și încă o consider mai puțin intuitivă ca butoanele de volum pe volan, rețeta clasică preferată de majoritatea.

M-am bucurat mult de această zi din tur pentru că am avut ocazia să redescopăr nu una, ci chiar două probe speciale din Raliul Harghitei, în care am concurat câțiva ani la rând. Primul traseu din program a fost pasul Liban, în premieră inclus în itinerariul #CarsandRoads by Michelin. Este un drum cu viraje superbe prin pădure, care trece peste barajul Zetea și traversează munții dinspre Odorheiu Secuiesc spre Gheorgheni. Am întrerupt test-drive-ul cu masa de prânz de la Basa Fogado din Borzonț, o oprire deja tradițională printre pasionații de motorsport care vizitează zona. E un loc din care e imposibil să pleci flămând, iar supa gulaș e de neratat.

Am revenit la volanul lui Austral pentru drumul meu preferat din tur: pasul Bucin, a doua probă specială din raliul mai sus amintit. Motorul de 1.3 litri turbo mild-hybrid nu este cel mai performant (158 CP și 270 Nm), iar cutia CVT este un pic prea zgomotoasă, dar răspunde mult mai precis la comenzile din padele (pentru că da, Austral are și așa ceva) față de generațiile anterioare ale acestui tip de cutie. Consumul de 8.4 l/100 km nu e grozav, dar are circumstanțe atenuante având în vedere traseul parcurs. Noroc că Răzvan, coechipierul meu din tur, îmi împărtășește pasiunea pentru raliuri, așa că m-a lăsat să mă bucur de viraje. 

După cum spuneam, destinația finală a acestei zile a fost Sovata, o altă stațiune percepută ca fiind învechită, dar care ne-a surprins printr-o nouă descoperire: Fabesca Boutique Hotel & Spa. Dacă la Alma Spa nu am mai prins loc la masaj, de data asta m-am organizat din timp și m-am programat la un masaj cu pietre calde, o relaxare binevenită după orele de concentrare la volan. Cina de la restaurantul hotelului s-a ridicat la nivelul așteptărilor culinare pe care le-am tot construit de-a lungul tururilor: supă cremă de usturoi, obrăjori de vită cu sos de vin roșu și lava cake, unul din deserturile mele preferate, pe care însă l-am sărit pentru că pur și simplu nu mai intra atâta mâncare.

Fiecare cameră are o terasă generoasă pe care îți poți bea cafeaua în liniște, savurând liniștea stațiunii și aerul curat al pădurii. Aș fi vrut să spun că m-am trezit odihnită și gata pentru o nouă zi de condus, însă am probat încă o dată teoria faptului că detaliile mici fac diferența. Mai exact, singurul defect pe care l-am găsit la Fabesca au fost pernele cu umplutură ieftină din poliester, care se adună cocoloașe, exact ce nu m-aș fi așteptat la un hotel de patru stele care altfel arată senzațional și costă pe măsură. M-am bucurat mult să găsesc în cameră un aparat de cafea Nespresso cu tot cu capsule Nespresso, dotarea perfectă după standardele mele, însă e greu să compensezi cu cafea un somn mai puțin odihnitor. Noroc cu entuziasmul care m-a trezit când am preluat Subaru, în aceeași dimineață.

Subaru Forester 2.0i e-Boxer AWD Comfort (43.880€)

Cred că eu și colegul Razvan Baciu suntem singurii din tur care ne-am bucurat că am avut Subaru Forester la dispoziție nu una, ci două zile în #CarsandRoads by Michelin. Chiar dacă în prima parte a zilei am fost copilot, lăsând Subaristul să se bucure de ce i se cuvine, m-am distrat descoperind zecile de butoane și funcții ale acestui SUV conservator.

Știți genul acelea de comentarii “pe vremea mea se făceau mașini adevărate”? Asta este impresia pe care mi-a lăsat-o Forester: o mașină adevărată, un Subaru veritabil, echipat cu un motor de 2.0 litri aspirat, pe benzină, chiar dacă este un SUV hibrid. La capitolul putere nu excelează, însă la drum lung poți pune la treabă cei 150 CP folosind padelele de pe volan, iar motorul aspirat te face să oprești muzica doar ca să îi asculți turațiile. Sigur, toată joaca asta vine cu un cost, mai exact cel al consumului mediu de 11,6 l/100 km. Altfel, cutia CVT este mai mult decât suficientă pentru drumurile cotidiene în oraș, chiar dacă nu e preferata mea pentru accelerările de care ai nevoie în depășiri, pe drumuri naționale.

Toată nostalgia anilor 2000 s-a adunat într-o singură mașină care rămâne loială ADN-ului Subaru pentru publicul său țintă. Când te urci în Forester ești recunoscător pentru faptul că încă ai rotiță pentru volum, iar sistemul multimedia nu are invenții care să îți distragă atenția. Găsești în schimb toate funcțiile de confort de care ai avea nevoie: volan și scaune încălzite, pilot automat cu menținerea distanței și a benzii, Apple CarPlay (prin cablu) sau cameră pentru parcare. Ai inclusiv un CD-ROM, pentru momentele în care vrei să fii off-the-grid și nu ai semnal pentru Spotify.

Subaru Forester nu și-a uitat nici reputația din off-road: cu o gardă la sol decentă de 220 mm, opțiunea X Mode îți permite să selectezi mai multe moduri de rulare pentru suprafețe cu aderență scăzută, cum ar fi zăpada sau noroiul. Concret, ajustează felul în care răspund accelerația, diferențialul și transmisia pentru a-ți oferi control mai bun în afara asfaltului. Dintre cele câteva zeci de butoane, SRH îți permite să dezactivezi mișcarea automată a farurilor, o funcție folosită des pe teren accidentat. Iar unul dintre display-uri îți afișează înclinația pantei și alte informații utile la navigare.

Prețul final pentru Subaru Forester în echiparea Comfort testată de noi este de 43.880 euro. Este o mașină despre care știi sigur că trece testul timpului, așadar nu aș fi surprinsă să văd Subaru pe lista multor doritori de SUV.

Am luat prânzul la Crama Jelna, unde și de data asta am spus pas vinului ca să mă pot bucura de condus până la Colibița. Următoarea oprire a fost în Bistrița, unde am fost spectatori la meciul de handbal feminin dintre CS Gloria 2018 Bistrița și CSM Târgiu Jiu, unul dintre ultimele evenimente din Liga Florilor 2023 susținută de MOL România, care este și partenerul nostru în turul #CarsandRoads by Michelin. Pentru mine a fost primul meci de handbal văzut din tribune și m-am bucurat că am avut ocazia să fac asta în noua sală polivalentă TeraPlast Arena, o investiție valoroasă în regiune. Fetele de la Gloria au jucat spectaculos și au dominat meciul, iar eu m-am bucurat nespus să văd atâta susținere pentru sportul feminin românesc.

Am încheiat ziua la Panoramic Colibița, gazda noastră pentru ultimele două nopți ale turului. Despre Panoramic am mai vorbit, dar cu fiecare vizită îmi confirm faptul că este hotelul meu preferat din România. Apartamentele sunt mari și luminoase, cu un dormitor și un living care are ieșire pe o terasă generoasă, cu vedere spre lac. Dacă patul este atât de confortabil încât am apăsat de vreo trei ori pe snooze înainte să îmi opresc alarma de dimineață, canapeaua și masa din living m-au inspirat teribil să stau să scriu și să lucrez la laptop, având la îndemână un aparat de cafea și un fierbător de ceai în chicineta din apartament. În plus, trei dintre apartamente au propriul lor jacuzzi pe terasă.

Practic, este locul în care aș veni liniștită câte o săptămână, știind că pot lucra în prima parte a zilei, ca apoi să mă plimb puțin pe dealurile din zonă, urmând ca seara să lenevesc în piscina încălzită, în saună sau bucurându-mă de un masaj.

Penultima zi din tur a fost despre altfel de drumuri, o invitație de regăsire și relaxare în natură, descoperind România la pas – mai exact, pe Via Transilvanica. Acest Camino românesc propune un traseu turistic de 1400 de kilometri care străbate țara de la est la vest, de la Putna la Drobeta-Turnu Severin. Am parcurs și noi 2 kilometri simbolici și am avut ocazia să aflăm mai multe despre această inițiativă de la Tășuleasa Social, fondatorii săi, într-o experiență powered by Autonom, partenerii turului și ai Via Transilvanica.

Dintre toate experiențele culinare trăite în aceste zile, ultima cină din #CarsandRoads by Michelin a fost de departe preferata mea. Chef Nina Rus ne-a pregătit și în acest an o groază de bunătăți, iar decorul idilic de la Panoramic Colibița, înconjurat de pădure în spate, de Lacul Colibița în față și munții Călimani înzăpeziți în lateral a fost desprins parcă dintr-un film. Cu prima ocazie am promis că îi fac Ninei o vizită la Păstrăvăria RIN, cu gândul la cea mai bună zacuscă de păstrăv gustată vreodată.

Suzuki S-Cross 1.4 4WD Passion (25.560€)

În prima fază m-am gândit că s-a potrivit la fix să conduc Suzuki S-Cross în ultima zi din #CarsandRoads by Michelin, pentru că mă aduce cu picioarele pe pământ și mă reobișnuiește cu o cutie manuală, dacă tot mă întorc acasă. Recunosc, inițial m-am întrebat de ce ai plăti peste 25.000 de euro pentru un SUV nou, dar modest, când sunt pe piață atâtea alternative bune de mașini rulate.

Răspunsul a venit de la sine, după primii 100 de kilometri conduși, dar și după discuțiile cu colegii care au mai multă experiență în presa auto. Am înțeles că oamenii normali (care nu își petrec timpul prin garaje de curse, la raliuri sau doar în discuții despre mașini), preferă liniștea sufletească pe care ți-o aduce o mașină nouă, mild-hybrid: impozit aproape zero, garanție și fiabilitatea unei mașini corecte, robuste, căreia îi cunoști și îi controlezi istoricul. 

Motorul de 1.4 litri turbo a avut un consum corect de 7 l/100 km. Cu 129 CP și 235 Nm nu poți face foarte multe, chiar și cu tracțiune integrală, dar, fiind o mașină ușoară (1240 kg), S-Cross se simte suficient de agil. Portbagajul e suficient de încăpător pentru două geamantane mari, interiorul are materiale care se simt bine la atingere, este echipată cu sistemele uzuale de asistență la șofat și cu Apple CarPlay. 

Suzuki S-Cross e o mașină eficientă, arată bine și nu încearcă să impresioneze prin artificii inutile sau costisitoare. Nu este o noutate pe piață, însă a demonstrat că este mai aproape de realitatea cotidiană decât multe alte mașini testate.

Dar până să ne întoarcem la rutina urbană, am făcut o ultimă oprire la deja faimosul Viscri 32. Acolo am descoperit noi feluri de mâncare preparate cu ingrediente locale, dar și cafea de specialitate de la Croitoria de cafea din Brașov, toate savurate în tihna specifică satelor de la țară. E într-adevăr un loc în care timpul curge altfel, unul dintre reperele care reprezintă frumos România în fața turiștilor străini care vor să descopere autenticul din țara noastră.

Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 GT Line (51.973€)

După prânz, în drum spre casă “mi-am dat” restanța la Kia Sportage, pe care nu am condus-o în prima zi din tur. După prea puțin somn din cauză că am pierdut noțiunea timpului plutind în piscina încălzită de la Panoramic Colibița, simțeam că nu am chef să conduc mai mult de 30-40 de kilometri. Am ajuns să mă dezlipesc de Sportage după mai bine de 100 de kilometri, dar aș fi păstrat-o măcar o săptămână. 

Kia nu mai e demult o surpriză, consolidându-și în ultimii ani poziția pe piață prin configurațiile bugetate atractiv și prin personalitatea distinctivă a habitaclului. Modelul condus de noi a fost Kia Sportage 1.6 T-GDI PHEV 4×4 GT Line – adică un plug-in hybrid de 265 CP și 350 Nm cu care poți merge exclusiv electric până la 78 de kilometri. Și chiar dacă este o mașină suficient de puternică, nu m-a pedepsit cu un consum exagerat: am înregistrat un consum mediu de 6.5 l/100km, evident pe modul Sport. Ca design, actuala generație Kia Sportage mi s-a părut întotdeauna superbă, aș zice chiar una din cele mai interesante grile frontale de pe piață.

Interiorul GT Line se ridică la standarde premium: scaune din piele, încălzite și ventilate, cu susținere laterală pentru a păstra caracterul sportiv, zone mari de depozitare, pilot automat, un display tactil mare cu o interfață desenată atent, butoane bine gândite amplasate pe volanul sport. Afișajul din bord este exclusiv digital și îl poți personaliza cum îți place, iar ceasurile sunt înlocuite temporar de imaginea camerelor amplasate pe oglinzile laterale, pentru atunci când schimbi banda sau parchezi, pentru a vedea în unghiul mort.

Mi-a plăcut în mod deosebit finisajul piano black al consolei centrale, conturată cu o bandă LED subtilă, care se colorează în funcție de modul de condus ales (roșu pentru Sport și verde pentru Normal). Tot acolo ai un buton prin care poți selecta modul de rulare exclusiv electric, dacă ți-ai adus aminte să încarci mașina la priză. În final, Kia Sportage în această configurație de top te convinge să mai strângi puțin cureaua ca să îți permiți versiunea plug-in hybrid, pentru că senzația de la volan este excepțională.

La final de #CarsandRoads by Michelin ediția 2023 am rămas cu satisfacția că încă avem locuri frumoase de descoperit în România. Observăm din mers că lucrurile avansează, chiar dacă uneori nu atât de repede cum ne-am dori. Totodată, ne aducem aminte că din când în când e bine să reducem viteza și să luăm drumul la pas, ca să ne bucurăm de detaliile care ne fac speciali, umani. Mașinile care ne-au însoțit spun povestea oamenilor care le-ar alege și ne provoacă să ne punem în pielea fiecărei tipologii de șoferi. Scopul meu a fost să pun pe masă caracteristici, nu calități și defecte, lăsând asocierea subiectivă la latitudinea fiecăruia dintre voi, cei care au citit aceste rânduri.

Imaginile din turul Cars & Roads by Michelin au fost surprinse de fotografii Ciprian Mihai și Bogdan Paraschiv și procesate pe laptopurile oferite de Server Config.

#CarsandRoads by Michelin a fost susținut în 2023 de partenerii Autonom, MOL, Varta Automotive, Pago și Server Config.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Cupra Tribe: Formentor facelift 2024

Cupra Formentor întoarce capete pe stradă și provoacă întrebări pe buzele privitorilor. Ce marcă e? Câți cai are? Curiozitatea e justificată, Formentor fiind primul model …

Când montăm anvelopele de iarnă?

Hai să demontăm un mit pe care sigur îl veți auzi foarte des în următoarea perioada: data la care trebuie să schimbăm anvelopele de iarnă. …

Stronger Together – Vitesco Technologies devine Schaeffler

Mulțumesc Vitesco Technologies! Bine ai venit, Schaeffler! 1 octombrie a marcat prima zi a fuziunii dintre Vitesco Technologies și Schaeffler. Compania Schaeffler, lider în tehnologie …

Cupra Tribe: Leon facelift 2024

Poate că sună ciudat, dar acesta este primul Leon pe care îl testez. Când spun “îl testez”, mă refer la un test drive ca jurnalist …